نتایج جستجو برای عبارت :

شیخ اشراق : «حکمة الاشراق» بر من وحی شده !

شیخ اشراق در خاتمه ی کتاب «حکمة الاشراق» مدعی می شود ، کتابش را فرشته ای بر او وحی و القاء کرده است. البته ایشان اضافه کرده ، هرکس مطالب کتاب من را انکار کرد خدا از او انتقام می گیرد ! 
ترجمه متن شیخ اشراق : «ستارگان هفتگانه در برج میزان گرد آمده بودند که نوشتن این کتاب به پایان آمد. این مطالب را جز با اهلش یعنی کسانی که راه و رسم مشائیان را پیموده و عاشق نور خدا شده اند در میان مگذارید. علاقه مندان این مطالب باید پیش از پرداختن به آن چهل روز ریاض
جکمت اشراق یا جکمت مشاء؟ یا گزینه سومی در کار است؟
گزینه سوم را فعلا نمی گویم
وقتش که شد خودتان می فهمید 
موضوع کمی تربیتی است و مجال می خواهد درک این سخن
پس بگذار این نکته خیس بخورد 
اما نکته ای که مد نظرم آمد این است که شما کدام را می پسندید؟ 
راه عقلی را بیشتر می پسندی؟
راه قلبی را بیشتر می پسندی؟
کدام به مذاق تو خوش می آید؟
هر کدام راهی است یکی را صوفی می نامند 
آن دیگری را عارف می نامند  
و هر کدام به طریق طی مسیر می نمایند...
پس کدامین را بای
قبره قطب الدین شهر دمشق است زیرا قطب الدین سالیان اواخر عمر خویش را در این شهر به سر برده و همان‌جا در گذشته‌است.
زندگانی[ویرایش]
قطب الدین در دوران حکومت ایلخانان می‌زیست. دو وزیر بزرگ ایلخانان مغول در این دوران خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی و پسرش غیاث الدین بودند. خواجه رشید الدین به دانشمندان احترام بسیار می‌گذاشت و برای آنان ارزشی والا قایل بود به همین علت نامه‌ای را به فرزند خود، امیر علی، حاکم بغداد فرستاد و در آن نامه خواج
یک.
بله...
بالأخره برای آزمون دکتری ثبت‌نام کردم و حال میل سخنم با هیچ‌کدامتان نیست!
گویی که همه بوی پیف پیف می‌دهند و من بوی خوش گل‌آب!
دو.
هان دمی، فها ندمی از جمله اشعار جناب شیخ اشراق در موقع مرگش می‌باشد که به گمانم مناسب چنین وضعیتی باشد.
پایان باز
انسان دادگرا، در پی معشوق یکسره عنان به دست دل نمی سپارد؛
می کوشد خواهش وجدان را در قالبی معقول بریزد و روش کار خود را قانونمند سازد...
احساس عدالت، شاهین فکر را  به سوی خود می کشد و هدف را تعیین می کند.
حقوقدان باید آنچه را به اشراق دریافته با منطق مرسوم حقوقی اثبات کند و به قانونگذار نسبت دهد.
دکتر ناصر کاتوزیان
* طراح: محمد صابر شیخ رضایی :: ۱۳۹۸/ 2019 :: Designer: Saber Sheykh Rezaei



* تصویرگر: مهدیه قاسمی :: illustrator: Mahdieh Ghasemi * چلچراغ | دومین المپیاد علمی ورزشی ویژه دانش آموزان پایه های پنجم تا هشتم | کانون فرهنگی هنری اشراق | کازرون* با یادی از امام جمعه شهید کازرون؛ حجت الاسلام شیخ محمد خرسند
* کانون فرهنگی هنری اشراق

* گزارش تصویری مراسم افتتاحیه دومین المپیاد علمی ورزشی چلچراغ
ضمن وقت بخیر خدمت مخاطبین و کاربران گرامی وبسایت گروه بزرگ مشاورین املاک عظیمی در این قسمت از سری معرفی های تخصصی مناطق مختلف اصفهان خدمت شما هستیم با معرفی منطقه خیابان فلاطوری واقع در شمال شهر اصفهان.
محدوده این خیابان از بر اتوبان کاوه شروع شده و تا اطراف خیابان اشراق شمالی ادامه دارد. بافت جدید و شیک خیابان فلاطوری اصفهان و خیابان کشی مدرن و طبق استداندار مهندسی شهرسازی باعث توجه ویژه از لحاظ ساخت و ساز آپارتمان های اغلب عظیمی در این خ
ا رویش اسلام در جزیره‌العرب و گسترش نفوذ آن توسط خلفا، قلمرو حکومت اسلامی به سرعت گسترش یافت. سپس به تدریج ترجمهٔ آثار برجستهٔ علمی و فلسفی به زبان عربی-به عنوان زبان مشترک تمدن جدید- آغاز شد و کتاب‌های بسیاری از فیلسوفان یونان و اسکندریه و دیگر مراکز علمی معتبر آن زمان، به عربی برگردانده شد.
بدین ترتیب نخستین فیلسوفان و متکلمان مسلمان، با افکار فیلسوفان یونان باستان و به ویژه با سقراط، افلاطون، ارسطو و فلوطین آشنا شده و به شرح و بسط
پاورپوینت حکمت مشاء فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXتعداد صفحات: 17حجم فایل: 321قیمت: 14900 تومانبخشی از متن:توضیحات:فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.بخشی از متن:در سنت فلسفه اسلامی چنین رایج است که حکمت را به لحاظ روش به سه گونه تقسیم می کنند:الف: حکمت مشاءب: حکمت اشراقج: حکمت متعالیهکه هر یک از این سه نوع حکمت دارای سردمدارانی است که به ترتیب افراد شاخص آن عبارتند از: ابو علی سینا که او ر
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 37}
 
زمین از حجت خالی نمی ماند
 
شیخ اشراق درباره وجوب امامت می‌نویسد: «جهان هیچ‌گاه از حکمت و از وجود کسی که دارای حکمت باشد و حجج و بینات خدا نزد او باشد، خالی نبوده است و این چنین کسی خلیفه خداست و تا زمین و آسمان برپاست، چنین خواهد بود... و زمین هرگز از چنین انسانی تهی نخواهد بود... اینکه می‌گویم ریاست با اوست مقصودم حکومت ظاهری او نیست، بلکه گاهی در نهایت پنهانی (غیبت) به سر می‌برد... ریاست جامعه با این انسا
21-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و هی کلمة جامعة للعظة و الحکمة <
فَإِنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَکُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوکُمْ تَخَفَّفُوا
تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ آخِرُکُمْ.
# قال السید الشریف : أقول إن هذا الکلام لو وزن بعد کلام الله سبحانه و بعد کلام رسول الله (صلی الله علیه وآله) بکل کلام لمال به راجحا و برز علیه سابقا.فأما قوله (علیه السلام) تخففوا تلحقوا فما سمع کلام أقل منه مسموعا و لا أکثر منه
سه حکایت تمثیلی برگزیده اشراق سهروردی عبارتند از:
- عندلیب و دربار سلیمان 
- خفاشان و حربا 
- ملاقات هدهد و بومان
الف - عندلیب و دربار سلیمان : 
روزی همه پرندگان در ملک سلیمان جمع بودند و عندلیب غایب بود . سلیمان پیکی به دنبال او فرستاد و از او خواست تا پیش سلیمان برود . عندلیب که هر گز از آشیانه خود بیرون نیامده بود ، رو به یاران خود کرده و گفت : 
" اکر او بیرون باشد و ما اندرون ، ملاقات میسر نگردد و او در آشیانه ما نگنجد و هیچ طریق دیگر نیست " . آنگا
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را  پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام  پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
ـ زیاد شدن نعمت
ـ رنجش و وحشت شیطان
ـ نجات از فتنه های آخر الزمان و ایمنی از دام های شیطان
ـ مستجاب شدن دعا
ـ دفع بلا و وسعت روزی
ـ بازگشت به دنیا در زمان ظهور
ـ اشراق نور امام علیه السلام در دل دعا کننده 
ـ ایمنی از عقوبتهای اخروی
ـ بشارت و مدارای قابض الارواح هنگام مرگ
ـ مشمول دعای رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) می شود
(مکیال المکارم،ج1، ص204- 270)
التماس دعای فرج از همه شما عزیزان
#دعا برای ظهور
ادامه دارد...
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را  پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام  پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
33-  و من خطبة له (علیه السلام)
> عند خروجه لقتال أهل البصرة، و فیها حکمة مبعث الرسل، ثم یذکر فضله و یذم الخارجین <
قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبَّاسِ دَخَلْتُ عَلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) بِذِی قَارٍ وَ هُوَ یَخْصِفُ نَعْلَهُ فَقَالَ لِی مَا قِیمَةُ هَذَا النَّعْلِ فَقُلْتُ لَا قِیمَةَ لَهَا فَقَالَ (علیه السلام) وَ اللَّهِ لَهِیَ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ إِمْرَتِکُمْ إِلَّا أَنْ أُقِیمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلًا ثُم
سومین جلسه دوره آموزشی بینش ولایی۲با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن دوشنبه۹۸/۱/۱۹ ساعت۱۵مکان: تهران، تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو فرهنگسرا، سالن فرهنگسرای اشراق✔️اتاق کودک جهت نگهداری فرزند شما مهیاست.✔️لطفا قبل از شروع کلاس، در محل تدریس حضور داشته باشید.✔️لطفا بدون هماهنگی قبلی، شخصی را همراه خود نیاورید.✔️به بزرگوارانی که بیش از دو جلسه غیبت داشته باشند گواهی داده نمی‌شود.
خلوت دلگیری است خلوت من:
نه هوای اشراق دارد و نه هوای غم و جدایی
فقط دلگیر است.
صدایم بی انرژیست:
پس مینویسم
صدایم هست
ولی قدرت دستور به حنجره ام را ندارند
و
پاهایی که دیگر خسته از تکرار رفتن شده اند.
برای پاهایم بازگشت مفهومی ندارند!
آنها فقط می روند و این منم که:
می روم که بروم و می روم که بازگردم.
بی خیالش داشتم میگفتم:
خلوت دلگیری است خلوت من:
نمی دانم اصلا دلگیری چیست!؟
ولی بی نام و نشان نمی توان رها کرد فرزند خود را
فرزند بی چاره ی من
آها!
بی چ
 
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-  دراعراب جاهلی – تصور میکردند یک موجودی به اسم روح در باد قرارمیگیرد وهوارا تبدیل به باد میکند  روح به معنای حرکت دهنده- وهرقت این عامل روح از باد ایستا یی مییابد- درانسان هم چنین است روح مانند انرژی بعاث حرکت میشود قران مجید روح را غیرمادی نامید ولی بدون ماده جسم نمیتواند کاری انجام دهد وازتبدیل جسم به غیره ماده بوجود می اید- وخصوصیاتش برخلاف ومتضاد باه ماده است موجوداتی  که ذات انها یکی است مثلا م
حالا کسی که روز اول ولادتش،
نور جبهه‌اش عرش خدا را نور باران کند،
الآن بعد از هزار و اندی سال [پس از تولدش]،
با این رنج‌هایی که او کشیده و
با آن مشکلاتی که او با آنها روبرو شده…
ما نمی‌فهمیم چیست مطلب!
هر معصیتی که از کسی سر بزند،
قلب او را آزرده می‌کند!
هر گرفتاری که برای شیعه‌ای پیدا بشود،
دل او را مکدر می‌کند!
این است که در طول این زمان،
مصائب امام زمان را غیر از خدا کسی نمی‌د‌اند!
فکر کنید شما،
شماها می‌روید کربلا و
چشمتان به آن قبر شش‌گ
• اختتامیه دوره بینش ولایی۲ را همراه با نشست اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری در استان تهران با سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان و برنامه افطاری ساده برگزار خواهیم کرد. 
دوشنبه۱۳ خرداد ۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ تهران، تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو فرهنگسرا، فرهنگسرای اشراقتبیینی‌های عزیز همراه با خانواده تشریف بیاورید.لطفا حضور و تعداد همراهان خود را قبلا به آیدی معرفی شده اعلام فرمایید.جهت اعلام کمک‌های خود با آ
 
پاورپوینت آشنایی با حکمت مشاء
دانلود فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.
مشخصات فایل

تعداد صفحات
17

حجم
321 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
pptx

دسته بندی
فقه و حقوق اسلامی

توضیحات کامل
فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.
 
بخشی از متن:در سنت فلسفه اسلامی چنین رایج است که حکمت را به لحاظ روش به سه گونه تقسیم می کنند:الف: حکمت مشاءب: حکمت اشراقج: حکمت متعالیه
سمعک در پیروزی
قیمت ها را مقایسه کنید
( کم شنوایی را جدی بیگیریم) و (بهتر شنیدن را با ما تجربه کنید) 
سمعک اشراق ارائه دهنده انواع سمعک با برندهای معتبر دنیا با بهترین قیمت
 تست غربالگری شنوایی نوزادان و اطفال(OAE)تعیین میزان افت شنوایی نوزادان و اطفال(ABR)انجام تستهای تشخیصی سرگیجه (VEMP_ ECOG) 
ساعت کاری مطب:شنبه تا ۴ شنبه ۱۶/۳۰   تا  ۲۰ پنج شنبه ۱۶ تا ۱۸ 
انواع سمعک های داخل گوشی، پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، هوشمند، ساخت قالب صداشکن، ضدآبارزیابی ش
۲۱- ازبرادران پیغمبر ص خواهد بود
۲۲- فرج مولای ماحضرت صاحب الزمان زودتر واقع خواهدشد
۲۳- پیروی ازپیغمبر و امامان
۲۴-وفای به عهد و پیمان خداوندی
۲۵- آثارنیکی به والدین برای دعاکننده حاصل می گردد
۲۶- فضیلت رعایت وادای امانت برایش حاصل می شود
۲۷-سبب زیادشدن اشراق نور امام عج دردل قرائت کننده دعای فرج می شود
۲۸- طولانی شدن عمر
۲۹- تعاون وهمکاری درکارهای نیک وتقوی
۳۰- رسیدن به نصرت ویاری خداوند وپیروزی بردشمنان به کمک خداوند
استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی: شعر مشیری به یکبار خواندن تمام زیبایی ها و رازهای خود را به خواننده می بخشد. سعدی هم زیبایی ها و هنرهای شعرش را در یک لحظه به خواننده عرضه می دارد. به نظر من مشیری به سعدی نزدیک است و این قلمرو پسند خواننده است.___استاد سیروس آموزگار: از فریدون پرسیدم "چرا 'زورق صبح'؟ این سوی ابرها نیز صبح است منتهی نوری در میان نیست. بهتر نبود به جای 'زورق صبح' می گفتی 'زورق نور'؟" . خیال می کردم هم اکنون در چهره ی وی حالت یک اشراق و مک
وسط شام ناگهان انگار که اشراقی رخ داده باشد می‌پرسد:- بابا فکر کنم شما اشتباه فکر می‌کنید!- چی رو بابا؟!- این که این که می‌زنن یعنی آدم #امریکاهستن!روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط می‌کشد.... متوجه منظورش می‌شوم. پیش‌تر که اخبار دیده بود و #ترامپ و#نتانیاهو و #مکرون را دیده بود که همه گردن‌شان مثل هم است، اشراق کرده بود که «فهمیدم این‌ها آمریکا هستند که این طوری دارن!»و روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط کشیده بود...یعنی وسط
متنی که می‌خوانید سرگذشت مواجهه من برای اولین بار با گروه کتابخوانی بنی‌کتاب، که به گفته مجری جلسه بادو سال و نیم سابقه منظم‌ترین و استوارترین برنامه کتابخوانی دانشجویی، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است. اولین جلسه باشگاه کتابخوانی بنی‌کتاب که در آن حضور داشتم و البته اولین میز گرد کتابخوانی که رفتم و باید اعتراف کنم که حقیقتا دلنشین بود.   چهارشنبه بود که صبح سر کلاس زبان بالاخره فیلترشکنم وصل شد و متوجه شدم جلسه، ساع
نشر مقاله در ژورنال های دارای اعتبار تحت عنوان قسمتی از دوری ناپذیر مراحل علم آموزی در مقاطع دانشگاهی به شمار می‌آید . چاپ مقاله‌ها علمی نشان‌ دهنده‌ی علاقه‌ی دانش جو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت او در انجام آن می باشد . و در بیشتر دانش کده های مرزوبوم 2 نمره پایان طومار اختصاص به چاپ مقاله از پایان طومار وابستگی میگیرد . دانشجویانی که دارنده مقاله ها علمی میباشند , بخت بالاتری برای اخذ قبول در مقاطع تحصیلی فراتر , مخصوصا در بازه دکتر
«فَلَمَّا سَأَلَهُ الْکُفَّار أَنْ یُرِیَهُمْ انْشِقَاق الْقَمَرِ وَ قَدْ بَانَ لِخَدِیجَةَ حَمْلُهَا بِفَاطِمَةَ وَ ظَهَرَ ، قَالَتْ خَدِیجَةُ: وَا خَیْبَةَ مَنْ کَذَّبَ مُحَمَّداً وَ هُوَ خَیْرُ رَسُولٍ وَ نَبِیٍّ، فَنَادَتْ فَاطِمَةُ مِنْ بَطْنِهَا: یَا أُمَّاهْ لَا تَحْزَنِی وَ لاَ تَرهَبی‏ فَإِنَّ اللَّهَ مَعَ أَبِی، فَلَمَّا تَمَّتْ أَیَّامُ حَمْلِهَا وَ انْقَضَی وَضَعَتْ فَاطِمَةَ فَأَشْرَقَ بِنُورِ وَجْهِهَا الْفَضَا
سیر علمی وعملی به طلاب حوزه علمیه  
 
خلاصه ایی از مطالب کتاب (حامل اسرار )اثر حضرت  استاد صمدی آملی
کتابهایی که در سیر علمی باید خوانده شود
گلستان وبوستان وکلیله ودمنه وحشر با دواوین شعرای اصیل مثل بابا طاهر
علوم ظاهر
اما در ادبیات عرب(صرف)
۱-نصاب الصبیان ابونصر فراهی (با تصحیح وتحشیه حضرت علامه حسن زاده آملی) این کتاب همراه با کتب صرفی خوانده شود
۲-امثله وشرح امثله
۳-صرف میر جناب میر سید شریف حسینی آملی
۴-شرح تصریف جناب تفتازانی
۵-شرح نظام
د
بسم  الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است- فرشتگان دارا ی  عقل محض هستند- سئوالات انهاهم عقلانی است بایدمورد توجه انسان وجن باشند- انسان وجن ترکیب عقل وضد عقل هستند- ایات قران ودستورات الهی هردو کانال را تحت تاثیر قرار میدهد – بعد عقلانی انسان را اوج میدهد وبعد ضدعقلانی  انسان راتنزلمیدهد- دربعد عقلانی لذت ها  عقلرامستحکم ورشد میدهد- درک عقانی رارشد میدهد ویک ترس ونفرت از بعد   ضدعقلانی راایجاد میکند- فرشتگان حضور پیدا میکنند  ورشد عقلانی
مدیر امور کتابخانه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از آمادگی
فرهنگسراهای پایتخت برای دریافت ماهی قرمز و ارائه کتاب خبر داد.
به گزارش ایسنا، ایمان کرد با اعلام این خبر گفت: نوروز امسال نیز
چهارمین جشنواره «ماهی حوض قصه‌ها» با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از تلف
شدن ماهی‌های قرمز سفره هفت سین برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این جشنواره کودکان ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت سین
خود را به کتابخانه‌هایی که
بسمه تعالی 
موضوع:فیلسوفی به نام هرمس 
طبق آثار باستانی قابل توجه به حکیمی به نام هرمس اشاره شده است بسیاری از فیلسوفان او را پدر حکمت و فلسفه می دانند.
از آن جهت که از زندگی او آثار بسیار مختصری باقی ماند است قضاوت کردن درمورد افکار او سخت و دشوار است شخصیت هرمس از اسطوره تا واقیعت درحال نوسان است هرمس  در افسانه های یونان به عنوان یکی از خدایان از وی یاد شده است و همچنین مصریان او را از حکمای خود می دانند.
هرمس در نظر دانشمندان ایرانی
برخی ا
وسط شام ناگهان انگار که اشراقی رخ داده باشد می‌پرسد:- بابا فکر کنم شما اشتباه فکر می‌کنید!- چی رو بابا؟!- این که این که می‌زنن یعنی آدم #امریکاهستن!روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط می‌کشد.... متوجه منظورش می‌شوم. پیش‌تر که اخبار دیده بود و #ترامپ و#نتانیاهو و #مکرون را دیده بود که همه گردن‌شان مثل هم است، اشراق کرده بود که «فهمیدم این‌ها آمریکا هستند که این طوری دارن!»و روی سینه‌اش از گردن تا پایین با انگشت خط کشیده بود...یعنی وسط
سخن از شیخ شهاب الدین یحیی سهروردی، معروف به شیخ اشراق است؛ همو که از نور هستی و نور حقیقت گفت و اینکه این انوار به یکدیگر می تابند و اشراق را پدید می آورند. این شخصیت کم نظیر در تاریخ ادب و شعر ایران زمین، در سال ۵۴۹ هجری قمری در سهرورد از توابع زنجان به دنیا آمد.
آموختن‌های او پس از کشف استعدادش در سهرورد، از مراغه و اصفهان و نزد برخی استادان آن روزگار مانند مجدالدّین جیلی و ظهیرالدّین قاری آغاز شد و سپس برای دستیابی بیشتر به حکمت‌ها و معار
*بسم الله الرحمن الرحیم *
قلب در اصطلاح عارف عبارت است از نفس ناطقه ای که به مقام عقل بالمستفاد برسد ، اگر چنانچه روح مجرد انسانی در سیر علمی به جایی رسید که کلیات و جزئیات را مبسوطاً مشاهده کرد و هر وقت خواست توان شهود آن را داشت این را حکیم " قلب " می نامد که عقل مستفاد می گوید .
قلب به اصطلاح عارف همان عقل بالمستفاد است به اصطلاح حکیم .
بالاتر از قلب که مقام روح است ، آن را عارف روح می داند برای اینکه اشیاء را به نحو اجمال مشاهده می کند و فرق بین
کلمه مَشّاء به معنی راه‌رونده یا بسیار راه‌رونده است. ارسطو در پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم می‌زد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، پیروان ارسطو را مشائی می‌گویند و در یونانی این کلمه «پریپاتتیکوس» است. همچنین گفته می‌شود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل می‌شدند و فکر را به کار می‌انداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی ف
دانلود پاورپوینت تفکر شهودی
فهرست مطالب: مقدمه: (فلسفه ریاضی) تعریف: ریاضی در تفکر شهودی پیشینه : نظراتی درباره فلاسفه ریاضی فلسفه شهودگرایان فلسفه اشراق کاربرد تفکر شهودی در آموزش ریاضی آزمایشگاه ریاضی دانشمندان نقش تمرکز حواس در یادگیری مفاهیم ریاضی آموزش ریاضی چند پیشنهاد کلی خلاقیت ریاضی در سایه بصیرت ریاضی ---------- امروزه فلسفه ریاضی یا فلسفه علم ریاضیات بعنوان یکی از شاخه های فلسفی دامنه و عمق قابل توجهی برخوردار شده است و مکاتب و د
دانلود کتاب صوتی قلندر و قلعه اثر سید یحیی یثربی
فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 79 حجم کل فایل ها: 1204 مگابایت مدت زمان پخش: 9 ساعت و 6 دقیقه نویسنده: سید یحیی یثربی درباره کتاب: قلندر و قلعه، داستان زندگی شیخ اشراق، شهاب الدین یحیی بن حبش سهروردی از حکما و عرفای بزرگ قرن ششم هجری ایران است.این کتاب به قلم دکتر سید یحیی ...
دریافت فایل
دانلود کتاب صوتی قلندر و قلعه اثر سید یحیی یثربی
فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 79 حجم کل فایل ها: 1204 مگابایت مدت زمان پخش: 9 ساعت و 6 دقیقه نویسنده: سید یحیی یثربی درباره کتاب: قلندر و قلعه، داستان زندگی شیخ اشراق، شهاب الدین یحیی بن حبش سهروردی از حکما و عرفای بزرگ قرن ششم هجری ایران است.این کتاب به قلم دکتر سید یحیی ...
دریافت فایل
ممکن است این پرسش پیش آید که چنان که گفته اند آثار و احکام مختلفند، زیرا مثلا آثار و احکام آتش احراق و اشراق و گرمى است، در صورتى که آثار و احکام آب سیلان و رطوبت و خنکى است و به همین قیاس است سایر اشیا که آثار و احکامشان با یکدیگر مختلفند، در صورتى که وجود حق یک حقیقت است که در آن به هیچ وجه اختلاف و تباین نیست، پس چگونه مبدأ این همه آثار متضاد و متباین مى شود و در یک زمان به صورت همه آنها ظاهر و در یک آن با همه آنها مقارن مى گردد؟
در پاسخ این پرس
 که هراکلیتوس پایداری و ثبات در عنصرهای جهان را رد می‌کرد و معتقد بود همه چیز در جهان در سیلان است؛ تا آنجا که وی گفته‌است: "هیچکس نمی‌تواند در یک رودخانه دوبار گام بنهد".
... که طبق باور اگزیستانسیالیست‌ها زندگی بی‌معناست مگر اینکه خود شخص به آن معنا دهد؛ این بدین معناست که ما خود را در زندگی می‌یابیم، آنگاه تصمیم می‌گیریم که به آن معنا یا ماهیت دهیم.
... که نظریه فلسفی سهروردی (شیخ اشراق ) این بود که هستی غیر از نور چیزی نیست و هر چه در جهان
تولید کننده آجر و سنگ دکوراتیونصب و اجرای سنگ و آجر دکوراتیوخانه ای کاملا متفاوت و زیبا و مقاوم
سنگ و آجر دکوراتیو آذر نما- طراحی ، قالب ، تولید- طراحی و تولید بدون محدویت در طرح- تولید کننده سنگهای سبک ساختمانی تزیینی- سنگ فانتزی دکوراتیو - کاملا مهندسی شده و طبیعی- فوق العاده شیک با نمای بسیار چشمگیر و زیبا...- فرآوری شده با فناوری فوق پیشرفته نانو- در رنگ های گوناگون با درخشش خیره کننده...- طراحی شده برای فضای دکوراسیون داخلی- با نمایی مدرن و
دوره ۰، شماره ۱۴ - (شماره چهاردهم- بهار و تابستان ۱۳۹۵) 
دعا و طلب در عرفان نظری PDF
مفهوم عرفانی نور و ظل در قرآن و سنت PDF
عرفای مسلمان و مسئلۀ تأهل و تجرد سالک PDF
بررسی و نقد فلسفی دیدگاه ابن عربی درباره ی مبادی برهان و یقین در عالم ماورای طبیعت PDF
جایگاه و نسبت میان تصوف و شریعت در اندیشه ی شیخ احمد سرهندی PDF
 
دوره ۰، شماره ۱۵ - (شماره پانزدهم-پاییز و زمستان ۱۳۹۵)
جامعیت انسان کامل در نهج البلاغه PDF
انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و مولانا PDF
عرفان ش
"بگذارید باد بوزد و خورشید بتابد. همه چیز را خوشامد بگویید. وقتی با قلبی باز با زندگی هماهنگ شوید، هرگز بسته نخواهید شد.
البته زمان اندکی باید صرف آن کنید و حالت باز بودن را حفظ کنید؛ وگرنه دوباره بسته خواهید شد. 
باز بودن، یعنی آسیب پذیری.
وقتی باز هستید، احساس می کنید که چیزی نادرست می تواند وارد شما شود و این یک احساس نیست، بلکه یک احتمال است. به همین دلیل است که مردم بسته اند.
اگر در را به روی دوستی باز کنید که وارد شود، دشمن هم ممکن است بیای
نوجوانی، فصل خوب آرزوهای شیرین است، فصل فکرها، فرصت‌ها و آرزوهای رنگی که در آن دوران انتخاب کنی، راهی بیابی و حرکت را آغاز کنی و در امتداد آن راهِ درست، به اوج برسی. نوجوانی و جوانی سن انتخاب‌ها و تصمیم‌های بزرگ است.
در رمان «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» عباس و ثریا دو نوجوانی هستند که باید دست به انتخاب‌ بزنند و موقعیت‌های مختلف را با توجه به آرزوی اصلی‌شان بسنجند و بعد مهم‌ ترینش را انتخاب کنند.
عباس نوجوانی است که مادرش را هنگام ت
فیلم با نمایش مراسم تشییع جنازه پاپ در میان خیل انبوه مسیحیان و
خبرگزاری‌های سراسر دنیا شروع می‌شود. هم‌زمان در مرکز تحقیقاتی سِرن،
پژوهشگران در تلاش برای کشف مبدأ پیدایش هستی موفق به کشف ذره بنیادی به
نام کانیستر موسوم به «ذره خدا» می‌شوند. فردی ناشناس یکی از دانشمندان مرکز که از قضا لباس کشیشی بر تن دارد را کشته و نماد اشراقیون را بر سینه وی حک می‌کند و یکی از مخزن‌های پادماده را به سرقت می‌برد.
اینجاست که واتیکان برای کشف راز این قت
تعریف خلاقیت
تعریف خلاقیتخلاقیت فرآیندی که در بر گیرنده تفکر و واکنش است، و انسان با تجارب گذشته اش ارتباط برقرار می کند، به محرک ها(اشیاء، نشانه ها،مفاهیم،افراد،موقعیت ها)و معمولاً دست کم یک مجموعه منحسر به فرد واکنش نشان می دهد.«آفریدن-به وجود آوردن»«بیان عقاید اصیل ،بخش ذاتی بشر»«توانایی ساختن آن چیزی که تصور می کنیم وجود دارد»«جرئت متفاوت بودن داشتن»«توانایی یا قدرت ذهنی یا بدنی برای ساختن یا باز سازی واقعیت به نحوه ی منحصر به فرد»
   لقب بهاء برای حسینعلی نوری
خداوند متعال انبیائی که برگزیده به هر یک لقب خاصی داده و او را به آن لقب مفتخر نموده است. مانند لقب صفیّ الله برای حضرت آدم ابوالبشر‌. نبیّ الله برای حضرت نوح. خلیل الله برای حضرت ابراهیم. کلیم الله برای حضرت موسی بن عمران. روح الله برای حضرت عیسی و رسول الله، حبیب الله و خاتم النبیین برای حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم
  اما در مورد پیامبر خود خوانده فرقه ضالّه بهائیت یعنی میرزا حسینعلی نوری مازندران
افلاطون و استادش سقراط در این عقیده اصرار داشتند که برای هر نوعی از انواع موجودات ، اعم از انسان و غیر انسان ، یک فرد مجرد عقلانی است در عالم مفارقات عقلی که نوع در تحت تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع ، مانند تعلق تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع مانند تعلق تدبیری نفس ناطقه است به بدن انسان .آن افراد مجرد علوی عقلانی را در اصطلاح فلسفه قدیم ؛ "مثل افلاطونی و ارباب انواع و عقول متکافثه" می گویند .
. نفس ناطقه انسانی
تفاوت مشرب مشایی و اشراق به تفاوت آن‌ها در لزوم کشف و شهود بر‌می‌گردد.
مشاییان قدرت عقل را بی‌نیاز از کشف و‌شهود می‌دانستند، اما اشراقیان، کشف و شهود را در تقویت عقل موثر می‌دانستند.
از این جهت ملاصدرا اشراقی بود اما حکمت متعالیه یک تفاوت اساسی فلسفه مشایی و اشراقی دارد و آن تکیه بر اصالت وجود است. (درآمدی بر نظام حکمت صدرایی ، عبدالرسول عبودیت ، ج۱، صص ۶۸-۷۰)
یعنی اصالت وجود، زیربنای فلسفه‌ی ملاصدرا است.
همچنین از اصالت وجود، سه مساله
تفاوت مشرب مشایی و اشراق به تفاوت آن‌ها در لزوم کشف و شهود بر‌می‌گردد.
مشاییان قدرت عقل را بی‌نیاز از کشف و‌شهود می‌دانستند، اما اشراقیان، کشف و شهود را در تقویت عقل موثر می‌دانستند.
از این جهت ملاصدرا اشراقی بود اما حکمت متعالیه یک تفاوت اساسی فلسفه مشایی و اشراقی دارد و آن تکیه بر اصالت وجود است. (درآمدی بر نظام حکمت صدرایی ، عبدالرسول عبودیت ، ج۱، صص ۶۸-۷۰)
یعنی اصالت وجود، زیربنای فلسفه‌ی ملاصدرا است.
همچنین از اصالت وجود، سه مساله
وَ کُلَّ إنسانٍ ألزمناهُ طائِرَهُ فی عُنُقِه
طائر هر انسان
بال پرواز هر انسانی 
ألزمناهُ طائرَهُ فی عُنُقه
در گردن خود اوست
جزو ملزومات اوست.
ب گردنش آویخته و بسته است و او را ب هر سو می کشاند اما...
نمی بیند.
وَ نُخرِجُ له یومَ القیامةِ کِتاباً یلقاهُ مَنشوراً
بال پروازت در نزد توست.
کافی است قیامت تو اتفاق افتد.
قیام کن.
برخیز.
یوم القیامة تو باید طلوع کند تا هم کتاب نفس خویش را بخوانی،
هم بسان تمام مظاهر نفوس، از انبیا و اولیای الهی
عروج و صع
هروی یکی از محله‎های نام آشنا و قدیمی تهران است.
تهران به عنوان پایتخت ایران دارای محله‎های اصیل متعددی است و محله هروی یکی از آن‎ها است. محله هروی یکی از محله‎های منطقه 4 تهران است که از شمال به اتوبان بابایی و همت، از شرق به اتوبان امام علی، از غرب به خیابان شریعتی و از جنوب به اتوبان رسالت ختم می‌شود.
محله هروی دارای دسترسی‎های مطلوبی است و علاوه بر اتوبان‎های نامبرده، به اتوبان‎ صیاد نیز دسترسی دارد.
این منطقه از شمال با منطقه 1، از جن
وحدت به معنی یکی بودن، یگانگی و هماهنگ بودن اجتماع می باشد و از نظر فلاسفه ای چون شیخ اشراق؛ از اموری است که قابل تمدید و تعریف نمی باشد، مگر به مقابله با کثرت. وحدت همان صراط مستقیمی است که قرآن، احادیث و سنت پیامبر و یارانش مبیّن آن است و مخالفت با آن مخالفت با سخن خداوند و کفر محسوب می شود. قرآن به وحدت توجه فراوانی داشته است و وحدت میان دل های مؤمنان را ضروری دانسته و راه کارهای گوناگونی را برای این کار پیش بینی کرده است. محور وحدت در دیدگاه
مواد اولیه پلیمری، پلاستیک و پلی استایرن
بازرگانی اشراق به عنوان یک شرکت بازرگانی داخلی و بین المللی در زمینه تامین مواد اولیه، تجهیزات و محصولات پتروشیمی ، شیمیایی و پلیمری در خدمت طیف متنوعی از صنایع شامل: نفت، گاز، پتروشیمی، لاستیک، پلاستیک، پزشکی، بسته بندی، راه و ساختمان، رنگسازی، خودرو، کشاورزی، غذایی، کفش و چرم می باشد. شرکت می کوشد تا فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز مشتریان خود را به بهترین نحو و با کمترین هزینه ممکن و طبق ب
بیست و چهار)
ابراهیم وار زندگی کن،و در عصر خویش،معمار کعبهء ایمان باش،قوم خویش را از
مرداب زندگی راکد و حیات مرده و آرام خواب و ذلت جور و ظلمت جهل،به حرکت
آر،جهت بخش،به حج خوان،به طواف آر.
بیست و پنج) طواف،انسان است،خودباختهء حقیقت؛و سعی،بشر است،خودساختهء واقعیت؛طواف،انسان متعال؛و سعی،انسان مقتدر.
بیست و شش)
و حج،جمع ضدین!حل تضادی که بشریت را در طول تاریخ گرفتار کرده
است:ماتریالیسم یا ایده آلیسم؟عقل یا اشراق؟دنیا یا آخرت؟برخورداری ی
امواج دلتا ( Delta ) : (3-2/0 هرتز)  «حالت خواب‌سنگین»
دلتا آهسته‌ترین موج مغزی است و در طی خواب عمیق (بدون رؤیا) غلبه دارد و برای ترشح هورمون رشد و ترمیم بافت‌های بدن مفید است.
امواج دلتا به امواج خواب معروف می‌باشند. این امواج دارای فرکانس ۰٫۲ تا ۳ هرتز هستند که در بین امواج مغزی دارای کمترین فرکانس می‌باشند. عمیق‌ترین سطح خواب دارای این موج می‌باشد که نقشی حیاتی در زندگی انسان ایفا می‌کند.
 
امواج تتا (Theta) : (7-4 هرتز)  «حالت خواب سبک»
یادگیری‌
بسم الله 
الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نیم 
نگاهی به  کتاب – فلسفه فرانسه
درقرن بیستم- اریک متی یوز-لسفه از دیدگاه نویسنده بدنبال شناخت حقیقت است- درباره
موضوعی خاص وبرای این منظور بدست اوردن الگو یامدل نوع تفکری خاص مه به قضیه  یا فرمول منتهی شود تاشناخت درباره ان موضوع
خاص قابل تبین شود- وبرای درستی ان باید استدلال محکمی داشته باشد که قابل قبول
جهانیان گردد وانرا جهان شمول کند- ولی در واقع جهان شمول نیست جهان شمول به این
معنا است که فرد
با اجاره آپارتمان در منطقه 4 می توانید از شرایط زندگی در محله‌هایی مانند پاسداران، شهرک امید، گلستان، بوستان و بسیاری دیگر بهره مند شوید.
منطقه 4 تهران، از جمله مناطقی است که از نظر امکانات عمومی همچون مراکز تفریحی و فضاهای سبز، دارای رتبه قابل قبولی است و با برخورداری از بیش از 25 بوستان شرایط خوبی را به لحاظ پوشش گیاهی برای ساکنان این محدوده به وجود آورده است. اگر قصد اجاره آپارتمان در منطقه 4 شهر تهران را دارید با مجله دلتا همراه باشید.
به
امروز رفتم کلاس، به دانشجوها میگم فقط همین تعدادتون رو سیل نبرده؟ میگن نه استاد! نصف بیشترمون خواب موندن!:)
یکیشون گفت من وسط سیل گیر کرده بودم با هلی کوپتر اومدم، گفتم نکنه تو همونی بودی که کمک خلبانِ هلی کوپتر رو کتک زدی؟ گفت نه...ولی  آخرش معلوم شد خالی بسته و اصلا تو سیل گیر نکرده:) ولی یکی از دانشجوها گفت دلیل کتک زدن کمک خلبان این بوده که بدلیل نقص فنی که هلی کوپتر مجبور به فرود اضطراری شده کمک خلبان گفته پول خون شما ارزونتر از پول هلی کوپت
امروز رفتم کلاس، به دانشجوها میگم فقط همین تعدادتون رو سیل نبرده؟ میگن نه استاد! نصف بیشترمون خواب موندن!:)
یکیشون گفت من وسط سیل گیر کرده بودم با هلی کوپتر اومدم، گفتم نکنه تو همونی بودی که کمک خلبانِ هلی کوپتر رو کتک زدی؟ گفت نه...ولی  آخرش معلوم شد خالی بسته و اصلا تو سیل گیر نکرده:) ولی یکی از دانشجوها گفت دلیل کتک زدن کمک خلبان این بوده که بدلیل نقص فنی که هلی کوپتر مجبور به فرود اضطراری شده کمک خلبان گفته پول خون شما ارزونتر از پول هلی کوپت
فعالیت آکادمیک غربی‌ها خیلی بیشتر از ماست. فلسفه اسلامی چه قدر دارد رویش کار می‌شود؟ شاید در همین قم فقط. فلسفه اسلامی به کار دنیا نیامده است.
فلسفه ریشه مابقی علوم انسانی می‌شود. نمی‌شود به طور مطلق گفت فایده فلسفه چیست.
ایستایی فلسفه اسلامی به این خاطر است که ملاصدرا نیامد و صرفا کتاب‌های مشاء و سهروردی را دیده باشد. مثلا فلوطین هم دیده است. متاثر از نو افلاطونیان است.
مشکل عمده فیلسوفان ما این است که نتوانستند با زبان اصلی فلسفه روز ارت
بیست و چهار) ابراهیم وار زندگی کن،و در عصر خویش،معمار کعبهء ایمان باش،قوم خویش را از مرداب زندگی راکد و حیات مرده و آرام خواب و ذلت جور و ظلمت جهل،به حرکت آر،جهت بخش،به حج خوان،به طواف آر.
بیست و پنج) طواف،انسان است،خودباختهء حقیقت؛و سعی،بشر است،خودساختهء واقعیت؛طواف،انسان متعال؛و سعی،انسان مقتدر.
بیست و شش) و حج،جمع ضدین!حل تضادی که بشریت را در طول تاریخ گرفتار کرده است:ماتریالیسم یا ایده آلیسم؟عقل یا اشراق؟دنیا یا آخرت؟برخورداری یا زه
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- ظریفی
میفرمودند-کلمه صدقه وکلمات عربی  غالبا از
چند مصدر نزدیک بهم تولید میشوند  بعضی
مصدرها در زمان جاهلیت بیشتر مطرح بوده است بعلت درک وفهم ونیاز زمان بوده است-
همین صدقه از مصدر-صدق میگرفتند به معنای حرف معروف بوده است- ولی درقران وکلام
معصومین علیهم السلام از مصدر تصدیق است به معنای نزدیک بفارسی به مطلبی که  قابل اثبات 
است-  قابل تائید است نزدیکی ترینکلمه
عربی ابرام است یعنی مطلبی محکمیکی از اص
شهاب الدین یحیی بن حبش بن امیرک سهروردی، ملقب
به الموید بالملکوت، خالق البرایا و قدح الزند- آتش افروز و شگفتی آفرین- و
معروف به شیخ مقتول، شیخ شهید و شیخ اشراق در سال‌ ۵۳۳ -۵۴۹ هجری –  در
شهر سُهرورد دیده به جهان گشود. شهر سُهرورد ( گل سرخ)، در جنوب زنجان و
غرب سلطانیه در ایالت جبال، یعنی ماد کهن واقع شده بود. این شهر در قرن ششم
هنوز آبادان و پُر رونق بود. سهروردی پس از سپری کردن ایام کودکی  در
سهرورد، برای فراگیری دانش راهی مراغه شد. در مراغ
À une Raison
Un coup de ton doigt sur le tambour décharge tous les sons et commence la nouvelle harmonie.
Un pas de toi, c'est la levée des nouveaux hommes et leur en-marche.
Ta tête se détourne : le nouvel amour !Ta tête se retourne, - le nouvel amour !
"Change nos lots, crible les fléaux, à commencer par le temps" te chantent ces enfants. "Elève n'importe où la subtance de nos fortunes et de nos voeux" on t'en prie.
Arrivée de toujours, qui t'en iras partout.
 
این شعر توسط آقای الهی ترجمه شده و در هردو نسخه‌ی موجود یعنی چاپ فاریاب و چاپ بیدگل به‌مانند هم هستند، عنوان کتاب‌ هم اشراق‌ها / اوراق مصور آرتور رمبو می‌باشد. چندی پیش که هنو
قسمت سوم: تحول عظیم

در کودک نابغه و ژن فلسفی دیدیم که شریعتی  مشغول ترسیم خود‌انگاره‌ای است که دو هدف را
دنبال می‌کند نخست ایجاد یک اتوریته کاذب پیرامون خود با ایجاد تمایز اساسی میان
خود و دیگری؛ دوم نوعی روان درمانگری برای
کاهش سرخوردگی‌های ناشی از عدم پذیرش از سوی جامعه دانشگاهی.

شریعتی پس از ارائه تصویری از کودکی خود سراغ دوران
نوجوانی میرود و اینجا از ورود خود به
عالم فلسفه وعرفان میگوید.از خواندن اولین کتاب بسیار جدی فلسفی خود
می
 
نقش عقل در فلسفه اسلامی از آغاز ظهور آن و جدال های متکلمین اشعری و معتزله چنان تاثیری بر روند فکر و اندیشه بر جای گذاشته است که کمتر می توان از این تاثیر سخنی بر زبان نیاورد. شاید به جد بتوان گفت که سرآغاز آنچه که از آن به عنوان فلسفه یاد می‌شود همین جدال عقل و وحی بوده که بعدها از سوی فیلسوفان دیگری به گونه‌هایی مانند اشراق و متعالیه به حل و فصل نسبی به سرانجامی رسید.بحث عقلانیت که امروزه در برابر حمله‌های بی‌امان پسا مدرنیست‌ها و ساختا
بگذار صادقانه بگویم؛ مسلمانی بی عشق خمینی برایم لذتی ندارد. خمینی کجایی؟ ای کاش یک بار، فقط یک بار تو را از نزدیک می‌دیدم، دستت را می‌بوسیدم و با این بوسه به ملاقات خدا می‌رفتم. خمینی! کجایی؟ ای کاش تنها یک بار تو را و تنها یک بار تو را بر آن صندلی که می‌نشستی و امتی را سیراب معرفت می‌نمودی زیارت می‌کردمaminabadi.blogfa.com

 
خمینی! یک عمر عاشقت بودم و تنها در خواب و رویا دیدمت و با دیدنت گریستم... خمینی! دیگران را نمی‌گویم ولی من اگر تو را نداشتم ه
                         یمنی: وسارعوا الی مغفرة  من ربکم و جنة عرضها السماوات و الارض اعدت للمتقین((84))
بسم الله الرحمن الرحیم
این مناجات معروف به «مناجات راغبین» است که ا به آنچه در نزد الله است باید  دل بسته و از آنچه در دست دیگران است دل برید
«الهی ان کان قل زادی فی المسیر الیک فلقد حسن ظنی بالتوکل علیک، و ان کان جرمی قد
اخافنی من عقوبتک فان رجائی قد اشعرنی بالأمن من نقمتک؛ و ان کان ذنبی قد عرضنی لعقابک
فقد آذننی حسن ثقتی بثوابک، و ان انا
من هنوز این کتاب را کامل نخونده‌ام، اما تا این‌جا با درکی که قبلاً از مفهوم
محافظه‌کاری داشته‌ام تقابلی ندیده‌ام و می‌تونم لیبرالیسمی که هایک ازش حرف می‌زنه
را با محافظه‌کاری‌ای که من خودم را پیروش می‌بینم یکی بدانم. البته، هایک جایی از
تفاوت میان محافظه‌کاری و لیبرالیسم می‌گه (اگه اشتباه نکنم در مقدمه‌ی کتاب راه
بندگی، که ترجمه‌ی مرحوم دکتر فریدون تفضلی از اون مزخرفه. البته، گویا ایشون مترجم
خوبی بوده‌اند و قاعدتاً ترجمه‌ی خرا
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—جنابی میفرمیاد- میبایست ازادی عقلانی  وشعور درخود  سامان دهیم- ایشان باید اول اثبات کند چنین خصوصیاتی را داریم وسپس اثبات کند  که این خصوصیات از ماده تراوش میکند ولی هرگز  به لثبات ان اقدام نمیکند چون کسی  نتواسته است منبع انراز ماده  اثبات کند واصولا عقل  همان عقل مستقل اثبات میکند که مادی نیست- باز ایشان التفاطی ندارد وچگونه سامان دهد درحد یک شعار باقی میماند ویا عقل منطقی   هم همین طور- درمورد  ع
 
#ThePromisedSaviour
على الرّغم أن العدالة هذه الأیّام هی مطیة یلوکها مدّعی حقوق الإنسان، لکن لن یطول الأمر حتّى تقوم حکومة المخلّص العالمیة لتعمّ العدالة الاجتماعیّة کل أنحاء المعمورة. #ThePromisedSaviour
Although justice is just a mean for human rights’ advocators these days, social justice will be established in the global government of the Savior soon...  #ThePromisedSaviour                    المهدی الموعود هو مخلّص آخر الزمان، هو کموسى الذی خلّص بنی اسرائیل من ظلم فرعون وهداهم الى الصراط المستقیم، سینجی البشریة وسیقودهم نحو
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- جناب دکارت-یکی از ستو ای  درک فلسفی  فرانسه است در فلسفه درغرب  ریشه اصلی  به اگوستین مقدس بر میگرددکه جناب دکارت بخشی از فلسفه خود رااز ایشان گرفته است ولی در بنظر حقیر ایشان ملب را خوب فهمیده است ولی ازترس بروز نداده اس  وانرا توجه فلسفی نما کرده است – دکارت اصلا تثلیث راقبول نکرده است برای انکه چیزی دراین مورد نگفته است- جناب  اقای اگوستین –تمام مذاهب انزمان راتجربه کرد ولی عاقل بود انها  را رد ک
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جناب
اقای دکتر نوری زاده درانگلستان میفرماید اقایان درتهران ضد کاباره هستند وهنوز
درک تمدن معاصرا را نمیکنند جهان متمدن کاباره 
برای مثلا تفریح پذیرفته است جناب اقی حضرت ایت الله عارف مرحوم
ارسنجانی  رحمت الله فرمودند من مایل هستم
مانند کریم ارباب  زردتشی ادم عجیبی بوده
است محل پارس تهران رارونق داد واتشکده ساخت وکاباره ساخت مهد تمدن ایران هستند؟؟
جای ایشان باشم دلیل ان این است که حضرت ایت الله رف
هروی یکی از محله‌های شمال شرق تهران است که تنوع آپارتمان در این محله، شانس متقاضیان را برای خانه‌دار شدن بالا برده است.
در شمال شرق تهران و در منطقه ۴، محله‌ای به نام هروی واقع شده است که بسیاری آن را یکی از قطب‌های تجاری و اداری پایتخت می‌دانند. این محله از شمال به بزرگراه بابایی و همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از غرب به خیابان شریعتی و از جنوب به بزرگراه رسالت منتهی می‌شود. همسایگی این محله با پاسداران، اراج، ازگل، مجیدیه، سیدخندان و
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
فلسفه ای برای زندگی؛ رواقی زیستن در دنیای امروز
نوشته ی ویلیام اروین
ترجمه ی محمود مقدسی
این کتاب را چند ماه پیش، زمانی که به شدت از یکنواختی زندگی شکایت میکردم به پیشنهاد یک دوست خواندم، که بعدتر به خاطر شیفت های پیاپی و نامرتب نتوانستم ادامه بدهم تا اینکه در این تعظیلات نوروز فرصت شد و آن را خواندم . گرچه به نظرم اگر بنا باشد فلسفه ای برای زندگیم انتخاب کنم و جزء جزء زندگیم را بر آن بنا کنم اسلام را انتخاب خواهم کرد ولی خواندن این کتاب هم خا
maryam rad:نظر مولانا در مورد دلمولانا معتقد است دل محل نور الهی ست. ارزش انسان در پرداختن به دل و صاحب‌دل بودن اوست و صاحب‌دلی انسان در تحصیل انقطاع از اغیار و متوجه کردن قلب به سوی حضرت حق است و ارباب قلوب می‌دانند که قلب با انقطاع در مقام سلوک مصداق واقعی «عرش رحمان» می‌گردد. دل لطیفه‌ای است ربانی و جوهر مجردی نورانی که به قلب جسمانی نوعی تعلق و وابستگی دارد؛ اما گویی که مغز و باطن آدمی است که در مقابل ظاهر شیء قرار دارد، ظاهر شیء همیشه دال ب
فلسفه
واژه فلسفه واژه ای یونانی و به معنای دوست داشتن دانایی است.
 
اما به عنوان یک رشته، فلسفه، علمی است که از اصلی ترین فعالیت انسان، یعنی تفکر بر خاسته است. تفکر در مورد کلی ترین و اساسی ترین موضوعاتی که در زندگی و در جهان با آن ها روبرو هستیم.
 
عمر فلسفه به اندازه عمر زندگی انسان بر روی زمین است؛ زیرا بشر از اولین روز حیات بر کره خاکی، همواره با پرسش هایی اساسی و معماگونه درباره خود و جهان روبرو بوده است.
اساسا باید گفت:
فلسفه هنگامی پدیدار
شمس گفت : 
گوهر داریم در اندرون به هر که روی آن با او کنیم ،از همه یاران و دوستان بیگانه شود.
- آدم متملق چون بختکی بر ذهن و فکر و شعور انسان می چسبد و رشد اندیشه را از وی می رباید . 
- آنکه مرا دشنام می دهد ، خوشم می آید و آنکه ثنایم می گوید می رنجم .زیرا که ثنا می باید چنان باشد که بعد از آن انکار در نیاید و گرنه آن ثنا نفاق باشد . اخر آن که منافق است بتر است از کافران 
- خواص را سماع حلال است . زیرا دل سلیم دارند . این تجلی و رویت حقیقت ،مردان سالک را در
   چون تعداد حروف حی کامل گردید، علی محمد باب هر یک از آنان را برای اعلان امر وابلاغ بشارت ظهور روانه شهر و دیاری کرد. ملّا حسین بشرویه ای که خیال می کرد همراه علی محمد برای حجّ بیت الله تشریف ببرند، لکن علی محمد باب وقتی که می خواستند از شیراز عزیمت کنند ملّا حسین را احضار کرده به او گفت: شما باید دامن همّت بر کمر زنید و به تبلیغ امراللّه قیام کنید، خدا شما را محافظت خواهد کرد و قرین نصرت و موفّقیت خواهد ساخت. آنگاه ملّا علی بسطامی را احضار کرد
دانلود تحقیق آینه و آینه کاری
آینه آینه کاری اهمیت آینه کاری خواستگاه آینه طرح های آینه کاری سیر تحول آینه کاری

دسته بندی
معماری

فرمت فایل
doc

حجم فایل
41 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
17

دریافت فایل


فروشنده فایل
کد کاربری 23133
تمام فایل ها
 

 

 
مقدمه
در جامع سنتی تمام هنر ها برخواسته از دین است، و تنها درجه دوری و نزدیکی هنر ها از منشاء الهی ، یعنی وحی ملاک و شاخص سلسله مراتب آنهاست. با توجه به دوری و نزدیکی از منبع وحی است که می توان هنر سنتی ر
دوره و شماره: دوره 1، پاییز 88 - مسلسل 1، بهار 1388
کیفیت پیدایش و انتزاع مفاهیم کلی PDF
حیثیت تقییدی در حکمت متعالیه PDF
فص یونسی در حکمت نفس انسانی PDF
بررسی تقریر علامه طباطبایی از برهان صدیقین PDF
نفس‌الامر PDF
 
دوره و شماره: دوره 1، زمستان 88 - مسلسل 2، زمستان 1388 
فطرت نمونی زبان دین و قرآن PDF
جبر فلسفی از نگاه قاعده ضرورت سابق (نقد و بررسی قاعده «الشیئ ما لم یجب لم یوجد») PDF
معجزه و قانون علیت PDF
سیر تطوّر تبیین فلسفی وحی از فارابی تا ملاصدرا PDF
 
دوره و ش
ایمنی در خانه
پدیدآور: پتی مِیرز گراس
 مترجم: فراز پندار
 ناشر: فنی ایران
 تعداد صفحات: ۲۴
 
همۀ ما نیاز داریم قبل از انجام هر کاری فکر کنیم، باید بدانیم که مسئول رفتار خود هستیم و این موضوع را باید از همان دوران کودکی بیاموزیم. شجاعت، ایمنی، اعتماد به نفس، احترام به دیگران و ... از مهارت‌هایی هستند که هر شخصی باید در دوران کودکی کسب کند.
�ایمنی در خانه� عنوان یکی از مهارت‌های اساسی کتاب‌های نردبان است. مجموعه‌ای که می‌تواند نردبان آگاهی و
سفر باب به مکه
 
    پس از وصول عریضه ملّا حسین از خراسان به حضور مبارک، هیکل اطهر عازم حج بیت اللّه گردیدند. وی با قافله حجاج شیراز روانه حج بیت شدند. از اصحاب تنها محمد علی قدّوس و غلام حبشی ملازم هیکل مبارک بودند. حضرت اعلی مستقیماً بجانب بوشهر روان شدند. پس از ورود به بوشهر کارهای خود را مرتب فرموده و برای آن سفر دور و دراز آماده شدند.
 
    از بوشهر به کشتی نشسته و مدّت دو ماه سفر دریا طول کشید. کشتی با کمال بطوء و کندی سیر می کرد و گاه گاه دس
- فصل پنجم - هر پایانی را آغازی است .
مرگ به معنی فراموشی کامل وجود ندارد . خدا زندگی است و زندگی خداست . او اکنون در زندگی ما است . زندگی و یا خدا ، آغازی نداشته و پایانی نیز نخواهد داشت . چون انسان همان خدای تجسم شده در زندگی شما است. برای خدا ممکن نیست مرگی وجود داشته باشد . بدن آغاز و پایانی دارد . ما همیشه داری یک بدن خواهیم بود ، زیرا بدن انسان اعم از اینکه سه بعدی باشد و یا چهار بعدی ،وسیله ای برای اظهار وجود است . وقتی که بدن دیگر نتواند یک ابزا
پادگانهای موجود در غزه نشان می دهد که: از زمان هخامنشیان فلسطین جزو ایران بوده است. کوروش کبیر یهودیان را نجات داد، ولی حالا چه شده که صهیونیست ها می گویند: نباید شهدای ما درانجا دفن شوند؟ اگر اسرائیل امروز اجازه دهد تا: شهدای ترور آمریکایی یعنی شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران انها، در مسجد الاقصی در کنار پیامبران الهی دفن شوند، که هیچ! وگرنه باید که مسئولین عراقی مخصوصا مقتدی صدر، شهدا را همراه هم به زیارت امام رضا در مشهد ببرند
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان دی ماه با ارائه کتاب‌های «ایمنی در خانه» نوشته پتی مِیرز گراس و ترجمه فراز پندار، «به بهانه مسیح» نوشته سعید زاهدی، «پرواز باپاراموتور را دوست دارم» نوشته علی آرمین و «دیدار در هاید پارک: آخرالزمان» نوشته علی‌اکبر کاظمی‌گرجی معرفی شد.
.
.
.
.

ایمنی در خانه
پدیدآور: پتی مِیرز گراس
 مترجم: فراز پندار
 ناش
با ارائه ۴ اثر؛ کتاب های طرح کتاب‌خوان دی ماه ۱۳۹۸ معرفی شد کتاب‌های «ایمنی در خانه»، «به بهانه مسیح»، «پرواز باپاراموتور را دوست دارم» و «دیدار در هاید پارک: آخرالزمان» در طرح کتاب‌خوان دی ماه، معرفی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان دی ماه با ارائه کتاب‌های «ایمنی در خانه» نوشته پتی مِیرز گراس و ترجمه فراز پندار، «به بهانه مسیح» نوشته سعید زاهدی، «پرواز باپاراموتور را دوست دارم» نوشته علی آ
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخص است-نیم نگاهی
به مذهب ایزدیان یا یزیدیان- درکردستان عراق- مقدمتا تاریخ اثبات میکندکه سرزمین
هائی که در  دشت باز هستند وبه جاده ودریا
راه دارند تمدن شکوفاتری  بوجود میاورند تا
سرزمین هائی که در کوهستن وتقریبا مداربسته هستند- درسرزمین های باز  بعلت استپ  
علفهای خود رو تاحدی بلند بخصوص استاپ های 
اسب خور جنگ بعلت  جاه طلبی وچپاول
و فتح واضافه کردن به سرزمین وغیره زیاد رخ میدهد وسرانجام درمقابل قدرت بالاتر
با ارائه ۴ اثر؛
کتاب های طرح کتاب‌خوان دی ماه ۱۳۹۸ معرفی شد
کتاب‌های «ایمنی در خانه»، «به بهانه مسیح»، «پرواز باپاراموتور را دوست دارم» و «دیدار در هاید پارک: آخرالزمان» در طرح کتاب‌خوان دی ماه، معرفی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان دی ماه با ارائه کتاب‌های «ایمنی در خانه» نوشته پتی مِیرز گراس و ترجمه فراز پندار، «به بهانه مسیح» نوشته سعید زاهدی، «پرواز باپاراموتور را دوست دارم» نوشته علی آ
از آن جایی که در سرزمینهای اسلامی مسجد پایگاه اجتماعی مذهب مسلمانان و پناه گاهی برای زندگی پر آشوب شهر به شمار می آمد، به تزیین آن توجه خاصی شده است و می توان گفت اولین جایگاه تجلی هنر اسلامی مسجد بوده است.
نگرش به نور و رنگ در معماری مساجد نگرشی عارفانه به توحید است.ذات اقدس احدیت نور مطلق است؛ نوری است که ظلمت مقابل ندارد. اوست نور همه جهان، نور آسمان وزمین، «الله نور السموات والارض» در معماری مساجد، کاشی کاری ها، نقش برجسته ها و شبکه پنجره
کتاب ماورای طبیعی شدن
 
به جرات می توان گفت که کتاب «ماوراء طبیعی شدن» یک شاهکار از دکتر جو دیسپنزا است که در فروردین سال 98 برای اولین بار در ایران توسط مجموعه رویال مایند ترجمه شد و هم اکنون نسخه چاپی آن توسط رویال مایند به چاپ رسیده است.
دکتر جو دیسپنزا پزشک، دانشمند و عارف امروزی است. کتاب «ماوراء طبیعی شدن» توسط یک دانشمند نخبه و یک آموزگار عاشق نوشته شده است. این کتاب نشان می دهد چگونه فراتر از زندگی عادی قدم برداریم و وارد یک زندگی خارق
زرتشت (٦٣٠-٥٥٣ ق م) فیلسوف و پیامبر ایرانی دین مزدیسنی
کوروش دوم بزرگ (٦٠٠-٥٣٠ ق م) بنیان‌گذار امپراتوری هخامنشی و فرمانروای پارس، ٥٥٩-٥٣٠ ق م؛ فاتح لیدیا و بابل
کمبوجیه دوم (٥٥٩-٥٢٢ ق م) شاهنشاه هخامنشی، ٥٣٠-٥٢٢ ق م و فاتح مصر
داریوش یکم بزرگ (٥٥٠-٤٨٦ ق م) شاهنشاه هخامنشی، ٥٢٢-٤٨٦ ق م
خشایارشای یکم بزرگ (٥١٩-٤٦٥ ق م) شاهنشاه هخامنشی، ٤٨٦-٤٦٥ ق م
داریوش سوم کودومانوس (٣٨١-٣٣٠ ق م) آخرین شاهنشاه هخامنشی، ٣٣٦-٣٣٠ ق م
اردشیر یکم بابکان (١٨٠-٢٤٢ م) ف
سنایی

زندگی نامه
ویژگی های اشعار
آثار
نمونه اشعار


زندگی نامه





سنایی با نام کامل "حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی" در قرن پنجم در شهر غزنین به دنیا آمد. سنایی پس از آن که با ادب و هنر پارسی آشنا شد و فنون سخن و شعر را آموخت مانند بسیاری از هم عصران خود به دربار غزنویان رفت. غزنویان با پاداش های زیادی که به اهل علم و ادب می دادند توانسته بودند تعداد زیادی از دانشمندان و شاعران و ... را در دربار خود به خدمت بگیرند. روزگار سنایی در دربار غزنویان به
سنایی

زندگی نامه
ویژگی های اشعار
آثار
نمونه اشعار


زندگی نامه





سنایی با نام کامل "حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی" در قرن پنجم در شهر غزنین به دنیا آمد. سنایی پس از آن که با ادب و هنر پارسی آشنا شد و فنون سخن و شعر را آموخت مانند بسیاری از هم عصران خود به دربار غزنویان رفت. غزنویان با پاداش های زیادی که به اهل علم و ادب می دادند توانسته بودند تعداد زیادی از دانشمندان و شاعران و ... را در دربار خود به خدمت بگیرند. روزگار سنایی در دربار غزنویان به

ستارت فعالیت سایت از سوم مرداد ماه 98 زده شد.
وبسایت دانلود کتاب نیازمند صبر و همراهی شما عزیزان دارد تا آرشیو خود را کامل کند.
مفتخر بودیم در 5 ماه بیش از 360 کتاب برایتان معرفی کنیم تا دانلود کنید و از خواندنشان لذت ببرید.
سایت دی ال کتاب در تابستان 160 کتاب پست کرد که برترین های کتاب های برتر تابستان در پست معرفی 10 کتاب برتر تابستان آوردیم.
این کتاب ها بر اساس بازدیدهایی که آن پست خورده آورده شده است.
و حال در پاییز 98 ما 200 کتاب دیگر پست کردیم که

ستارت فعالیت سایت از سوم مرداد ماه 98 زده شد.
وبسایت دانلود کتاب نیازمند صبر و همراهی شما عزیزان دارد تا آرشیو خود را کامل کند.
مفتخر بودیم در 5 ماه بیش از 360 کتاب برایتان معرفی کنیم تا دانلود کنید و از خواندنشان لذت ببرید.
سایت دی ال کتاب در تابستان 160 کتاب پست کرد که برترین های کتاب های برتر تابستان در پست معرفی 10 کتاب برتر تابستان آوردیم.
این کتاب ها بر اساس بازدیدهایی که آن پست خورده آورده شده است.
و حال در پاییز 98 ما 200 کتاب دیگر پست کردیم که
– سازه های بقاع متبرکه[1]
از سده اول تا سوم هجری هیچ نوع بنای آرامگاهی در ایران باقی نمانده است ولی شاید بتوان تدفین هارون الرشید در خراسان را یکی از نمونه های آغازین بناهای آرامگاهی قلمداد نمود که خود زیربنایی برای تکوین مهم ترین بنای آرامگاهی و زیارتگاه مذهبی شیعیان -حرم مطهر امام رضا (ع) در ایران بود ( غروی.1376 :99). با شروع حکومت علویان (316-250،ه ق) در طبرستان، ساخت آرامگاه بر مزار سادات و امامزاده ها نه تنها در منطقه زیر نفوذ سیاسی و نظامی آن ها
 تحقق وحدت ملی با انتخابات آزاد و رقابتی
 فدائیان اسلام؛ مبارزانی آرمان‌گرا برای تحقق احکام الهی
 برجام در وضعیتی نامتوازن‌
 کتاب باز هم سوالی دارید؟
 الگوهای اسلامی، باب ذائقه ایرانی
 کتاب خوزستان پشت خاکریز سیلاب
 درباره همایون خرم
 کتاب اصفهان از نگاهی دیگر
 کتاب «تانیش»
 کتاب عشق‌بازی به سبک ماهی‌ها
 دانشگاه‌ها ۱۰۰ هزار پایان‌نامه و پروپوزال در ایراندک ثبت کردند
 اختصاص ۹۲۸۵ مجوز جذب هیأت علمی برای وزارتخانه‌های علوم و بهدا
 تحقق وحدت ملی با انتخابات آزاد و رقابتی
 فدائیان اسلام؛ مبارزانی آرمان‌گرا برای تحقق احکام الهی
 برجام در وضعیتی نامتوازن‌
 کتاب باز هم سوالی دارید؟
 الگوهای اسلامی، باب ذائقه ایرانی
 کتاب خوزستان پشت خاکریز سیلاب
 درباره همایون خرم
 کتاب اصفهان از نگاهی دیگر
 کتاب «تانیش»
 کتاب عشق‌بازی به سبک ماهی‌ها
 دانشگاه‌ها ۱۰۰ هزار پایان‌نامه و پروپوزال در ایراندک ثبت کردند
 اختصاص ۹۲۸۵ مجوز جذب هیأت علمی برای وزارتخانه‌های علوم و بهدا
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها